مطالب مرتبط:
گروسی: تهران مواد کافی برای ساخت سه بمب هسته ای در عرض چند هفته دارد / ایران تمایل به گفتگوی جدی با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد
دلار خیلی خیلی کم ارزان شد!
آیفون 13 ارزان شد / قیمت موبایل 25 اردیبهشت + جدول
دلار خیلی خیلی کم ارزان شد!
معاملات برق بورس انرژی رکورد شکست!+جزییات
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 ساعت 08:452024-05-15اقتصادي

ساخت باتری های روی-لیگنین برای ذخیره ارزان تر انرژی


پژوهشگران سوئدی، نوعی باتری دوست دار محیط زیست را با ترکیب روی-لیگنین ساخته اند که می تواند امکان ذخیره سازی ارزان را برای کشورهایی که برق آنها محدود است، - پژوهشگران سوئدی، نوعی باتری دوست دار محیط زیست را با ترکیب روی-لیگنین ساخته اند که می تواند امکان ذخیره سازی ارزان را برای کشورهایی که برق آنها محدود است، فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لیگنین یک محصول ضایعاتی صنعتی از کاغذ و روی است که یک فلز فراوان، قابل بازیافت و ارزان محسوب می شود.

اگرچه روی در حال حاضر به طور گسترده در باتری های یکبار مصرف استفاده می شود اما استفاده از آن در باتری های قابل شارژ به دلیل مشکلات مربوط به دوام آوردن با مشکل روبه رو شده است زیرا با آب موجود در محلول های الکترولیت برای تولید گاز هیدروژن و رشد دندریت واکنش نشان می دهد.

به نقل از انجینیر، پژوهشگران سوئدی برای غلبه بر این مشکل، از الکترولیت موسوم به WiPSE استفاده کردند که روی را تثبیت می کند.

این گروه پژوهشی که پژوهشگرانی از دانشگاه لینشوپینگ (Linkoping University)، دانشگاه کارلستاد (Karlstad University) و دانشگاه چالمرز (Chalmers University) بودند، نشان دادند که یک باتری روی-لیگنین با کمک WiPSE می تواند بیش از 8000 بار چرخه داشته باشد و در عین حال، 80 درصد عملکرد خود را حفظ کند.


برچسب ها: پژوهشگران - باتری - ارزان - ذخیره سازی - الکترولیت - محیط زیست - ذخیره
آخرین اخبار سرویس:

ساخت باتری های روی-لیگنین برای ذخیره ارزان تر انرژی

ساخت باتری های روی-لیگنین برای ذخیره ارزان تر انرژی