مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 19:302023-01-14فناوري

صدور گواهی ثبت اختراع برای پنل های خورشیدی فضایی در کشور


گواهی ثبت اختراع پنل های خورشیدی فضایی با توان و طول عمر بالا و حداقل جرم افزوده، به همت پژوهشگران پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران و از سوی مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

- گواهی ثبت اختراع پنل های خورشیدی فضایی با توان و طول عمر بالا و حداقل جرم افزوده، به همت پژوهشگران پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران و از سوی مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص این طرح اختراعی توضیح داد: در ماهواره ها، به منظور تأمین نیروی الکتریکی، از پنل های خورشیدی استفاده می شود که مجموعه ای متشکل از تعدادی سلول قرار گرفته بر روی یک بستر خاص با نسبت استحکام به وزن بالا، به همراه انواع لایه های عایق، لایه محافظ در مقابل تشعشع ذرات، لایه های تعبیه شده برای جلوگیری از ایجاد تخلیه بارهای الکتریکی، انواع اتصالات الکتریکی، دیودهای محافظ و کانکتورهای اتصال دهنده است.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، وی افزود: این مجموعه با تبدیل انرژی ناشی از نور خورشید به انرژی الکتریکی، باید تمامی الزامات فنی یک محصول فضایی مانند طول عمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور گواهی ثبت اختراع برای پنل های خورشیدی فضایی در کشور

صدور گواهی ثبت اختراع برای پنل های خورشیدی فضایی در کشور