مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 13:222022-05-23اقتصادي

ظرفیت ذخیره گندم در یزد به 85 هزار تن افزایش یافت


یدالله جوادپور، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد در خصوص وضعیت ذخیره سازی گندم در این استان به خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت توصیه می شود کشاورزان برای جلوگیری از ریزش گندم و پیشگیری از برخی حوادث احتمالی هرچه زودتر نسبت به برداشت محصول با همکاری جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی با بیان این که برای ذخیره گندم، ظرفیت سیلوی یزد به 85 هزار تن افزایش یافته است، افزود: این ظرفیت برای خرید گندم مازاد کشاورزان در استان یزد و حتی استان های همجوار منطقی و کافی است.

جوادپور با اشاره به اهمیت ثبت خسارت 30 تا 50 درصدی سرمازدگی، توفان و تداوم خشکسالی در استان یزد، گفت: سیل اخیر تولید گندم در این استان را از 30 هزار تن به 20 هزار و500 تن کاهش داده است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی یزد در ادامه با بیان این که بالغ بر 9 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم است، تصریح کرد: با توجه افزایش دو برابری نرخ گندم پیش بینی می شود امسال پنج هزار و 400 تن گندم به نرخ تضمینی خریداری شود.

وی در پایان اراضی قابل کشاورزی استان یزد را 170 هزار هکتار دانست و خاطرنشان کرد: به علت کمبود آب و تداوم دو دهه خشکسالی 112 هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ذخیره گندم در یزد به 85 هزار تن افزایش یافت

ظرفیت ذخیره گندم در یزد به 85 هزار تن افزایش یافت