مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 06:052021-07-18سياسي

دستورالعمل های سال قبل در عرفه و محرم امسال ملاک است


وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران گفت: امسال هم باید دستورالعمل های بهداشتی پارسال در برگزاری اعیاد قربان و غدیر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، غیر حضوری در جاهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم حضوری نیست باید انجام شود.

بر اساس این دستورالعمل برگزاری برخی مراسم خاص مانند یوم العباس در زنجان، نخل گردانی در یزد، تشت گذاری اردبیل، شیرخوارگان، قالی شوران اصفهان و .

به دلیل تجمع، تراکم و جا به جایی و ضروت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری ممنوع است و این مراسم فقط باید در اماکن و فضاهای دارای مجوز سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود.

برگزاری مراسم نماز جماعت در مساجد حداکثر به مدت یک ساعت در اماکن سربسته دارای شرایط بهداشتی و تهویه با یک چهارم ظرفیت و رعایت فاصله گذاری حداقل دو متری از هر طرف و استفاده از ماسک و همراه داشتن وسایل شخصی بلامانع است.

در مورد نذورات نیز در دستورالعمل ماه محرم آمده است: هرگونه پذیرایی در حین برگزاری مراسم عزاداری، ممنوع است و نذورات صرفاً باید در قالب مواد غذایی خشک یا خام توزیع شود و برپایی هر نوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل های سال قبل در عرفه و محرم امسال ملاک است

دستورالعمل های سال قبل در عرفه و محرم امسال ملاک است