مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 09:552020-08-19فرهنگي

فیلم های محبوب «فدریکو فلینی» در تاریخ سینما


مروری بر فهرست فیلم های محبوب «فدریکو فلینی» کارگردان پرآوازه ایتالیایی نشان میدهد که او بیش از همه عاشق کمدی های چارلی چاپلین، برادران مارکس و لورل و هادی بوده است.

- مروری بر فهرست فیلم های محبوب فدریکو فلینی کارگردان پرآوازه ایتالیایی نشان میدهد که او بیش از همه عاشق کمدی های چارلی چاپلین، برادران مارکس و لورل و هادی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در رتبه نخست برترین فیلم های تاریخ سینمای جهان به انتخاب فدریکو فلینی که امسال یک قرن از تولد او در سال 1920 می گذرد، سه فیلم سیرک (1928)، روشنایی های شهر (1931) و موسیو وردو (1947) از ساخته های چارلی چاپلین قرار داد.

رتبه دوم محبوب ترین فیلم های تاریخ سینما به انتخاب فلینی شامل مجموعه ای بزرگ از فیلم ها می شود، او رتبه دوم را به تمامی کمدی های ساخته برادران مارکس و همچنین فیلم های کمدی با بازی استن لورل و الیور هاردی (لورل و هادری) اختصاص داده است که شامل بیش از صد فیلم کوتاه و بلند می شود.

فیلم وسترن دلیجان ساخته جان فورد (1939)، راشامون از آکی را کوروساوا (1950)، جذابیت پنهان بورژوازی ساخته لوییس بونوئل (1972)، 2001: یک اودیسه فضایی به کارگردانی استنلی کوبریک (1968)، پاییزا ساخته روبرتو روسلینی (1946) که خودش نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشت، پرندگان ساخته آلفرد هیچکاک (1963)، توت فرنگی های وحشی به کارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم های محبوب «فدریکو فلینی» در تاریخ سینما

فیلم های محبوب «فدریکو فلینی» در تاریخ سینما