مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-05-03اقتصادي

نوآوری جوان میاندوآبی در ساخت انواع ماکت خودرو


محسن اهل روستای سوگلی تپه از توابع بخش مرکزی میاندوآب و دانش آموز سال دوم رشته مکانیک است؛ وی از کودکی به علت علاقه فراوان به صنعت برقی، به تدریج در این رشته خبره شده و هم اکنون به یک استادکار در سیم کشی ساختمان، تعمیرکار گوشی های تلفن همراه و مکانیک موتورسیکلت تبدیل شده است.

وی در کنار این کارها، به ساخت حرفه ای ماکت انواع خودروهای سبک و سنگین مبادرت کرده و با کمترین امکانات و حتی بدون داشتن یک میزکار مناسب و تنها در یک اتاق کوچک به ساخت این ماکت ها اقدام می کند.

وی می گوید: در پایه ششم ابتدایی توانستم در آزمون ورودی مدرسه استعدادهای درخشان میاندوآب پذیرفته شوم و در سال سوم راهنمایی نیز در آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی در تبریز پذیرش شدم ولی به علت دوری راه از تحصیل در آنجا منصرف شدم و هم اکنون در هنرستان استاد شهریار میاندوآب در رشته مکانیک در حال تحصیل هستم.

وی در خصوص نحوه ورودش به عرصه ساخت ماکت خودروها، گفت: ابتدا با اره مویی به صورت دستی ماکت خودروها را به صورت ذهنی می ساختم که با این شیوه کارهایم جالب از آب در نمی آمد.

این جوان خلاق میاندوآبی با اشاره به اینکه از سال 1397 به شکل حرفه ای این کار را دنبال کرده است، افزود: پس از آشنایی با استادکاری در تبریز و با الگوبرداری از طرح های وی به ساخت ماکت خودروها به صورت تخصصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوآوری جوان میاندوآبی در ساخت انواع ماکت خودرو

نوآوری جوان میاندوآبی در ساخت انواع ماکت خودرو