مطالب مرتبط:
گاز ایران به چین هم می رسد؟
رویای رسیدن گاز ایران به چین و هند
تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
ایران و روسیه و چین روز به روز به هم نزدیک تر می شوند!
احیای خط لوله گاز صلح روی میز ایران و پاکستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 ساعت 12:102024-04-24بين الملل

گاز ایران به چین هم می رسد؟


«اگر این خط اجرا شود به کشور های دیگر از جمله چین هم امکان ارسال گاز را داریم، زیرا اکنون چین به گاز نیاز زیادی دارد، زیرا چند هزار کیلومتر خط لوله با هزینه کشور خودش از ترکمنستان کشیده تا نیاز خود را برطرف کند ما نیز با اجرای خط لوله در کشور پاکستان از .

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، یک کارشناس حوزه انرژی گفت: پروژه دیگری که پاکستان در دستور کار دارد اینکه اکنون به پیشنهاد امریکا قرار است از ترکمنستان و با عبور از مسیر افغانستان به پاکستان تا هند پروژه تاپی را اجرا کند و در واقع امریکا بدنبال مسیری برای دور زدن و گرفتن فرصت از ایران است هرچند این پروژه باوجود طالبان در شرایط، اما و اگر و ابهام قرار دارد.

  قرارداد صادرات گاز به پاکستان با نام خط لوله IP در قالب خط لوله صلح بین شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت ISGS پاکستان در تاریخ 5 ژوئن 2009 (15خرداد 88) به مدت 25سال منعقد شده بود و تاریخ آغاز تحویل گاز طبیعی به پاکستان 31 دسامبر 2014 و میزان حجم گاز طبیعی صادراتی 8 میلیارد مترمکعب در سال تعیین شده بود.

باوجودی که در 21 اسفند 1391 در چابهار و نقطه صفر مرزی کلنگ آغاز و عملیات ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان بر زمین زده شد و ایران طبق قرارداد بیش از 1100 کیلومتر خط لوله 56 اینچ را از عسلویه تا ایرانشهر احداث و عملیاتی کرد، اما این


برچسب ها: پاکستان - خط لوله - صادرات گاز - ترکمنستان - گاز ایران - لوله - پروژه
آخرین اخبار سرویس:

گاز ایران به چین هم می رسد؟

گاز ایران به چین هم می رسد؟