مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 ساعت 00:002024-05-14سياسي

سیلی شرعی به صورت شرع!


حوزه ای که باید مبانی حجاب را بر اساس کتاب و سنت، تبیین و تحکیم کند و به شبهات آن پاسخ روشن دهد، و سپس باید مبانی مسئولیت حکومت در قبال احکام شرع را تحلیل نموده و به اشکالات آن جواب دهد، - جامعه دینی ما در چند سال اخیر، با دو روند معکوس در باره پوشش بانوان روبه روست: الف) روند کاهش پوشش در زنان ب) روند افزایش اِعمال قدرت برای کنترل آن موضوع اول بدلیل آنکه حکایت از گسترده شدن تخطی از موازین شرعی است ، مؤمنان را آزار میدهد، و موضوع دوم نیز بدلیل آنکه همراه با تخطی از موازین شرعی و آداب اخلاقی و اجتماعی است برای اکثر مردم آزار دهنده است .

میتوان حدس زد که اگر عالمان دینی از سالها پیش به تفریط در بخش اول با شیوه اقناع مخاطبان و به افراط در بخش دوم با شیوه نقد حاکمان ، اهتمام می نمودند، امروز وضع دیگری داشتیم ولی .

البته امروز هم هر چند فرصت مناسب از دست رفته ، ولی باز هم نباید از تلاش خردمندانه غفلت نموده و در برابر این دو جریان منفی که به اخلاق و دین آسیب می رساند، بی تفاوت بود.

ولی آنچه موجب تاثر است، برخی اظهارات نسنجیده در این فضای آشفته است ، از یک سو یک حکم مسلم اسلامی نادیده انگاشته میشود، و از سوی دیگر تشویق به تند روی و برخوردهای خشونت آمیز می گردد.


برچسب ها: شرعی - روند - موضوع - امروز - شیوه - پوشش - تخطی
آخرین اخبار سرویس:

سیلی شرعی به صورت شرع!

سیلی شرعی به صورت شرع!