مطالب مرتبط:
ایران جزو 10 کشور صادرکننده سند الکترونیکی است
ایران به جمع 5 کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
ایران به جمع 5 کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
سفر بدون ویزای 11 کشور به چین؛ ایران در این فهرست قرار دارد؟
تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 ساعت 13:152024-05-09سياسي

ایران جزو 6 کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عیسی زارع پور صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم که با حضور رییس جمهور در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد گفت: - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را جزو 6 کشور توانمند در حوزه ساخت و بروزرسانی تجهیزات شبکه اینترنت برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عیسی زارع پور صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم که با حضور رییس جمهور در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد گفت: استان قم بعد از گلستان، دومین استانی است که تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایه های مختلف شبکه ها در حال به روز رسانی است و بخش بسیاری از توسعه شبکه، در داخل کشور ساخته می شود و ایران جز 6 کشوری است که این توانمندی را دارد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه فیبرنوری برای 500 شهر کشور شروع شده و این پروژه در 150 شهر به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است.

زارع پور گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید سالی 4 میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری داشته باشیم در حالی که این آمار نیم میلیون نفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز 7 و نیم میلیون نفر در کشور تحت پوشش فیبر نوری هستند و تلاش می شود این میزان تا پایان سال به 14 میلیون نفر برسد.


برچسب ها: ارتباطات و فناوری اطلاعات - پارک علم و فناوری استان - استان قم - فیبرنوری - ارتباطات و فناوری - پارک علم و فناوری - استان
آخرین اخبار سرویس:

ایران جزو 6 کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است

ایران جزو 6 کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است