مطالب مرتبط:
اهمیت عدالت از آموزه های اساسی دین مبین اسلام است
بخشش محکوم به قصاص به حرمت امام رضا (ع) در قزوین
ویدئو | کپی برداری انیمیشن معروف شگفت انگیزان از روی شاهنامه
معنی شاهنامه آخرش خوش است
طرح | شاهنامه؛ صبحی بر کاروان گمشده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 ساعت 12:152024-05-13سياسي

یکی از آموزه های شاهنامه بخشش و نداشتن کینه است


یکی از آشکارترین نکات و آموزه های شاهنامه بخشش و نداشتن کینه است و فردوسی در شاهنامه بارها فریاد زده که بخشش انسان ها باعث عزت مندی می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک شاهنامه پژوه گفت: یکی از آشکارترین نکات و آموزه های شاهنامه بخشش و نداشتن کینه است و فردوسی در شاهنامه بارها فریاد زده که بخشش انسان ها باعث عزت مندی می شود.

علیرضا قیامتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از آشکارترین نکات و آموزه های شاهنامه بخشش و نداشتن کینه است و فردوسی در شاهنامه بارها فریاد زده که بخشش انسان ها باعث عزت مندی می شود و زمانی که انسان گذشت می کند کرامت و عزت نفس ویژه ای نیز پیدا می کند.

وی افزود: فردوسی در شاهنامه می گوید که گذشت کردن و بخشیدن باعث آرامش روحی می شود و زندگی همراه با گذشت و بخشش موجب ایجاد آرامش در زندگی می شود و بسیار می تواند به دوام و پایداری جامعه کمک کند.

ببخشای برمردم مستمند ز بد دور باش و بترس از گزند این شاهنامه پژوه تصریح کرد: در جایی دیگر فردوسی می گوید کینه ها را کنار بگذارید و اگر کسی گناهی هم کرده گناه او را به یزدان بسپارید و ستیزه نکنید.

ابا آنک زو کینه داری به دل به مردی ز دل کینه ها برگسل گناهش بیزدان دارنده بخش مکن روز بر دشمن و دوست دخش ستیزه نه نیک آید از نامجوی بپرهیز و گرد ستیزه مپوی همه مهر جویید و افسون کنید ز


برچسب ها: شاهنامه - بخشش - فردوسی - انسان ها - یکی از - انسان - فریاد
آخرین اخبار سرویس:

یکی از آموزه های شاهنامه بخشش و نداشتن کینه است

یکی از آموزه های شاهنامه بخشش و نداشتن کینه است