مطالب مرتبط:
قرارداد 10 ساله با هندی ها برای توسعه بندر چابهار
پایان بدقولی 20 ساله هندی ها در چابهار؟
امروز هندی ها پای قرارداد 10 ساله بندر چابهار می آیند
هندی ها با 370 میلیارد دلار به چابهار آمدند
هندی ها با 370 میلیارد دلار به چابهار آمدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 ساعت 12:502024-05-14اقتصادي

چرا هندی ها به چابهار بازگشتند؟


نگاه راهبردی ایران به هند به عنوان شریکی مهم و قابل اعتماد در منطقه و همچنین اهمیت استراتژیک بندر چابهار برای هندی ها که فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آسیای مرکزی و اروپا را برای آن ها فراهم می کند، - 2 کشور را به این نتیجه رساند تا در چاچوب قراردادی 10 ساله برای مدیریت بندر چابهار، فصل جدیدی از همکاری های اقتصادی دوجانبه را رقم زنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و فشارهای آمریکا به هند، قرارداد تهران و دهلی نو برای توسعه بندر چابهار به امضا رسید تا فرصت های جدید همکاری میان 2 کشور را فراهم کند.

روابط ایران و هند طی سال های پس از انقلاب فراز و فرود بسیار داشته اما اهمیت یافتن کشورهای آسیای مرکزی برای هند، بسترهایی را برای نزدیکی 2 کشور فراهم کرده است.

همچنین پس از سفری که نارندرا مودی نخست وزیر هند در سال 1395 به تهران داشت، تفاهم نامه ای به ارزش 500 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار و سرمایه گذاری برای احداث خط آهن به امضا رسید تا آغازگر روند رو به رشد همکاری های اقتصادی دوجانبه باشد.

هند همواره نگاهش به ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه و تاثیرگذار بر تحولات منطقه ای و بین المللی بوده و در سال های اخیر با وجود تحریم ها و فشارهایی که آمریکا در روابط اقتصادی 2 کشور اعمال کرده، تلاش داشته تا نقطه اتص


برچسب ها: بندر چابهار - چابهار - آسیای مرکزی - کشور - منطقه آسیای مرکزی - توسعه بندر چابهار - روابط ایران و هند
آخرین اخبار سرویس:

چرا هندی ها به چابهار بازگشتند؟

چرا هندی ها به چابهار بازگشتند؟