مطالب مرتبط:
دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس (2 اردیبهشت 1403)
سن مصرف مخدر ها در کشور به 24 سال رسید
کارشناس فروش (مواد اولیه دامی)
سرپرست فروش (مواد اولیه دامی)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 12:052024-04-22پزشكي

کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر


دانشمندان مشاهده کردند که برخی از مدار ها با مصرف مقادیر زیادی غذا فعال می شوند و این فعال سازی باعث افزایش مصرف می شود که یک چرخه معیوب است.

- محققان دریافتند که سازوکار گرسنگی زمانی که نوبت به پاداش های طبیعی می رسد به خودی خود محدود شد و به همان سطوحی که افزایش میل معتادان همراه با مصرف مواد مخدر بود نرسید.

مصرف برخی از مواد به قدری بر مدار های پاداش مغز تاثیر شدید برجای می گذارند که می توانند سبب شوند تا فرد احساس گرسنگی و تشنگی را فراموش کند.

این نتیجه ای است که به راحتی پس از مشاهده فردی که از اعتیاد رنج می برد به دست می آید، اما هفته جاری تیمی از دانشمندان از چندین انستیتوی امریکایی مقاله ای را در نشریه ساینس منتشر کردند که بخشی از سازوکار مسئول چنین رفتاری را به تصویر کشیده و امکان راه حل های جدید برای معتادان را پیشنهاد کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو به نقل از ال پاییس، مواد مخدری مانند کوکایین و هرویین می توانند افراد را به دام بیاندازند، زیرا باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود و کنترل سیستم هایی را در دست می گیرند که باعث هوش کردن آب و غذا می شوند و در واقع سازوکار اولیه برای بقا محسوب می شوند.

این مواد میل به مصرف بیش تر را تشدید می کنند و لذت حاصل از سایر پاداش ها را کاهش می دهند پاداش هایی که می توانند به ما در داشتن ی


برچسب ها: مواد مخدر - معتادان - دانشمندان - مواد - مصرف - مصرف مواد مخدر - مشاهده
آخرین اخبار سرویس:

کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر