مطالب مرتبط:
چرا ایران در جهان به کشور اولین ها معروفه؟ | 10 واقعیت جالب و باورنکردنی درباره کشور ایران
ایران چرا فقط به مقرهای نظامی اسراییل موشک زد و میان مردم نزد؛ اسماعیل کوثری پاسخ می دهد
ابعاد جدید از پرونده رسوایی بزرگ در فوتبال ایران؛ یک نفر تحت تعقیب! | «میم. الف» چرا برکنار شد؟
چرا واژه «ایران» در شاهنامه فردوسی 1400 بار تکرار شده؟!
فیلم| کمک های ایران به مردم غزه رسید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 ساعت 10:552024-05-15اقتصادي

چرا مطلوبیت کریدورهای ایران برای ترانزیت کالا کم است؟


یک کارشناس حوزه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه فورواردر کالا برای انتخاب کریدور حمل ونقلی به سه عامل هزینه، زمان و امنیت توجه می کند، گفت: به واسطه تحریم ها و اینکه نمی توانیم تبادلات مالی داشته باشیم و همچنین مشکلات بیمه ای، - یک کارشناس حوزه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه فورواردر کالا برای انتخاب کریدور حمل ونقلی به سه عامل هزینه، زمان و امنیت توجه می کند، گفت: به واسطه تحریم ها و اینکه نمی توانیم تبادلات مالی داشته باشیم و همچنین مشکلات بیمه ای، هزینه و زمان ترانزیت از خاک ایران افزایش پیدا می کند و مطلوبیت کریدور ایران برای ترانزیت از بین می رود.

محمدجواد شاهجویی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از تمام استعداد خدادادی ایران برای ترانزیت کشور استفاده نشده است، گفت: سهم بازاری که ما می توانیم از ترانزیت منطقه داشته باشیم در شرایط کاملا ایده آل، حدود 300 میلیون تن است؛ یعنی اگر همه چیز داخل کشور خوب باشد و عوامل بیرونی هم تاثیر نگذارند، شاید بتوان تا 300 میلیون تن را هم برای ترانزیت هدف گذاری کنیم.

وی ادامه داد: رویه های کند داخلی، دخالت نهادها و سازمان هایی که در مساله ترانزیت دخیل هستند و عوامل خارجی مانند تحریم و کنش هایی که کشورهای متخاصم علیه ما دارند، توانسته بخشی از ترانزیت ما را تحت الشعاع قرار دهد.


برچسب ها: ترانزیت - حمل ونقل - کریدور - تبادلات مالی - ایران - هزینه - تحریم ها
آخرین اخبار سرویس:

چرا مطلوبیت کریدورهای ایران برای ترانزیت کالا کم است؟

چرا مطلوبیت کریدورهای ایران برای ترانزیت کالا کم است؟