مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 17:262023-12-31سياسي

سخنگوی وزارت خارجه: اقتصاد قدرتمند، لازمه توسعه روابط خارجی هر کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر کنعانی چافی امروز در نشست استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه های خراسان جنوبی که با محوریت تبیین رویکرد سیاست خارجی در دولت سیزدهم برگزار شد اظهارداشت: در دولت سیزدهم، نگاه و شعار راهبردی با عنوان نگاه به شرق و آسیا و همسایه محوری، سیاست همسایگی، توسعه مناسبات و روابط خارجی متوازن مطرح شده است.

  به گفته وی در حوزه آسیا و شرق، ظرفیت های نهفته و بالقوه زیادی وجود دارد که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود در حوزه همسایگی استفاده لازم برای تقویت روابط خارجی را ببریم.

وی با بیان اینکه ما روابط خارجی را بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دنبال می کنیم، گفت: آمادگی داریم بر مبنای منفعت و مصالح مشترک، روابط خود را با کشورهای منطقه و همسایگان تقویت کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه منطقه محوری بخشی تفکیک ناپذیر از سیاست جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در مناطق مختلف جغرافیایی به دلیل پیشینه های تمدنی، ظرفیت زیادی داریم که باید از آن ها در راستای مناسبات مشترک بهره ببریم.

  کنعانی با تأکید بر اینکه سیاست همسایگی در دستور جدی دستگاه دیپلماسی قرار گرفته، گفت: رهبری در نامگذاری شعارهای سال، بر مؤلفه اقتصاد تأکید ویژه دارند چراکه که از الزامات توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی وزارت خارجه: اقتصاد قدرتمند، لازمه توسعه روابط خارجی هر کشور است

سخنگوی وزارت خارجه: اقتصاد قدرتمند، لازمه توسعه روابط خارجی هر کشور است