مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 12:502024-01-15سياسي

انتشار جلد بیست وپنجم دائره المعارف بزرگ اسلامی


جلد بیست وپنجم دائره المعارف بزرگ اسلامی حاوی مداخلی از چهره ها و موضوعات ایران و اسلام است که با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی منتشر شده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلد بیست وپنجم دائرهالمعارف بزرگ اسلامی که حاوی 209 مدخل است که با مدخل رسالهالطیر آغاز می شود و با مدخل رهی معیری پایان می یابد، زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی در 788 صفحه و قطع رحلی، با شمارگان 2000 نسخه و به ‎بهای 950هزار تومان از سوی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) نشر یافته است.

در معرفی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و دائره المعارف آن عنوان شده است: مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی مؤسسه ای علمی _ پژوهشی است که در اسفند 1362 به منظور تدوین و انتشار دانشنامه های عمومی و تخصصی و کتاب های مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به ویژه فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی بنیاد نهاده شد.

این مرکز با تکیه بر روش های علمی و استناد بر موثّق ترین منابع و تازه ترین اطلاعات به تدوین دائرهالمعارفی پرداخته است که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه ــ تا آن جا که ممکن است ــ برآورده سازد.

اگرچه این دائرهالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصّصی است، ولی دامنه ای بسیار گسترده دارد؛ علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار جلد بیست وپنجم دائره المعارف بزرگ اسلامی

انتشار جلد بیست وپنجم دائره المعارف بزرگ اسلامی