مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 14:552023-12-24پزشكي

آمار سوختگی در استان اردبیل در حد آمار کشوری است


فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیم و سوختگی با اعلام اینکه آمار سوختگی در ایران 8 برابر بیشتر از متوسط جهانی است، گفت: این آمار در استان اردبیل در حد آمار کشوری است.

- ایسنا/اردبیل فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیم و سوختگی با اعلام اینکه آمار سوختگی در ایران 8 برابر بیشتر از متوسط جهانی است، گفت: این آمار در استان اردبیل در حد آمار کشوری است.

دکتر امین رضازاده سوم دی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بدلیل سردسیر بودن منطقه و استفاده زیاد از لوازم و تجهیزات گرمایشی، آمار سوختگی در استان زیاد است و در حد میانگین کشوری می باشد.

وی با اذعان بر اینکه ایمنی لوازم گرمایشی در کشور باید ارتقاء یابد، تصریح کرد: سیستم های گرمایشی مورد استفاده ایمن سازی لازم را ندارند و این امر افزایش سوختگی در استان را منجر شده است.

رضازاده افزود: فرآیندهای جراحی، مراقبت های پرستاری، اقدامات ترمیمی، جراحی و سایر مراقبتهای بعد از جراحی در استان اردبیل انجام می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد: کمبود امکانات سبب شده آمار دقیقی از سوختگی در استان اردبیل نداشته باشیم، اما با استقرار فوق تخصص جراحی و سوختگی در اردبیل اعزام بیمار به سایر استانها کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار سوختگی در استان اردبیل در حد آمار کشوری است

آمار سوختگی در استان اردبیل در حد آمار کشوری است