مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-10فناوري

کشف برنامه های مخرب اندروید در گوگل پلی


طبق اعلام کارشناسان امنیت سایبری به تازگی چندین برنامه های مخرب اندروید که حاوی بدافزار هستند در گوگل پلی یافت شده و نزدیک به 10 میلیون بار بر روی دستگاه های تلفن همراه نصب شده اند.

- طبق اعلام کارشناسان امنیت سایبری به تازگی چندین برنامه های مخرب اندروید که حاوی بدافزار هستند در گوگل پلی یافت شده و نزدیک به 10 میلیون بار بر روی دستگاه های تلفن همراه نصب شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واژه ویروس های رایانه ای اغلب به جای بدافزار استفاده می شود، هرچند در واقع این دو واژه به یک معنی نیستند و در دقیق ترین معنی، ویروس برنامه ای است که خود را مدام تکثیر کرده و رایانه را با گسترش خود از یک فایل به فایل دیگر آلوده می کند، سپس وقتی فایل ها از یک رایانه به دیگری کپی شده و بین دو یا چند رایانه به اشتراک گذاشته می شوند، از کامپیوتر آلوده به دیگران منتقل می شود و این روند همچنان ادامه پیدا می کند.

باج افزارها دارای برخی ویژگی های کلیدی هستند که آن را از دیگر نرم افزارهای مخرب مجزا می کند و رمزگذاری غیرقابل شکست از جمله ویژگی های آن است؛ به این معنی که نمی توانید فایل ها را خودتان رمزگشایی کنید اما باج افزار می تواند انواع فایل ها، از اسناد تا تصاویر، فایل های صوتی و سایر مواردی که ممکن است روی رایانه باشد، رمزگذاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف برنامه های مخرب اندروید در گوگل پلی

کشف برنامه های مخرب اندروید در گوگل پلی