مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-06سياسي

همکاری پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات


رییس مجلس سنای ازبکستان و رییس شورای ملی فدرال امارات متحده عربی در شهر «دبی» دیدار و گسترش همکاری های متقابل بین پارلمان های دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تنزیلا ناربایوا رییس مجلس سنای ازبکستان و صفر قباش رییس شورای ملی فدرال امارات متحده عربی در شهر دبی دیدار و مسائل گسترش همکاری های متقابل بین پارلمان های دو کشور را بررسی کردند.

رییس مجلس سنای ازبکستان برای شرکت در نشست پارلمانی در چارچوب کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در شهر دبی به سر می برد.

در سال های اخیر همکاری های همه جانبه بین ازبکستان و امارات بیش از پیش گسترش پیدا کرده است و روابط بین پارلمان های دو کشور نیز به طور منظم تحکیم می شود.

در این دیدار، گسترش همکاری های متقابل در حوزه های سیاسی، تجاری و اقتصادی، رفع پیامدهای تغییرات اقلیمی و همچنین گسترش گفت وگوی بین پارلمانی مورد بررسی قرار گرفت.

در سال های اخیر حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور 4 برابر شده است و در 9 ماه گذشته سال 2023 میلادی در سطح 475 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفته است، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

تعداد کارخانجات با سرمایه گذاری امارات متحده عربی که در ازبکستان فعالیت می کنند طی 5 سال 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات

همکاری پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات