مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-07اجتماعي

بهره مندی بیش از 2000 دانش آموز از خدمات آموزش و پرورش استثنایی کردستان


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: 2هزار و 121دانش آموز با نیازهای ویژه از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان بهره مند شدند.

- طالب محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: معلولیت مشکل فردی نیست، بلکه چالشی اجتماعی است و کل جامعه وظیفه دارند به حل مشکلات این قشر توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلولین مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آموزش از بدیهی ترین حقوق انسان هاست و در این بین دانش آموزان استثنایی محقق ترین قشر جامعه برای برخورداری از این حق هستند و وظیفه آموزش وپرورش در سطوح مختلف این است که زمینه ورود همه کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی که دارند را فراهم نماید.

وی یکی از مقولات مورد توجه در آموزش و پرورش را شاخص توجه به تفاوت های فردی عنوان کرد و گفت: هر چه نظام آموزشی انعطاف داشته باشد و سطح آموزشی مخاطبان را افزایش دهد دارای کیفیت است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولین باور توانمندی ها نوید بخش دنیای دسترس پذیر اظهار کرد: باید برای یک هزار و 532 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و589 دانش آموز تلفیقی فراگیر در مدارس عادی، این امکانات و پتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی بیش از 2000 دانش آموز از خدمات آموزش و پرورش استثنایی کردستان

بهره مندی بیش از 2000 دانش آموز از خدمات آموزش و پرورش استثنایی کردستان