مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 15:152023-10-02اقتصادي

الگوی کشت محصولات باغی چهارمحال و بختیاری تدوین می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه تدوین الگوی کشت محصولات باغی هستیم و یکی از محصولاتی که نقشه تناسب اراضی باغات دیم و آبی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برای آن تنظیم شده انگور است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه تدوین الگوی کشت محصولات باغی هستیم و یکی از محصولاتی که نقشه تناسب اراضی باغات دیم و آبی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برای آن تنظیم شده انگور است.

حسین برزگر 10 مهرماه در نخستین جشنواره انگور چهارمحال و بختیاری در شهر گهرو با اشاره به اینکه از 240 هزار تن تولیدات باغی استان، بیش از 50 هزار تن محصول انگور است، اظهار کرد: بیش از دو سوم این محصول در شهر گهرو تولید می شود و این شهر به عنوان یکی از قطب های تولید انگور به شمار می رود.

وی افزود: انگور محصولی است که علاوه بر ارزش غذایی، نیاز آبی پایینی دارد و یکی از ظرفیت های توسعه باغات به شمار می رود، عمده ارقام انگور استان عسگری بوده و بیش از 60 درصد انگور تولیدی در استان جنبه تازه خوری دارد، این درحالیست که بیش از 70 درصد انگور دنیا در بحث صنایع جانبی وکمتر از 30 درصد در حوزه تازه خوری مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت محصولات باغی چهارمحال و بختیاری تدوین می شود

الگوی کشت محصولات باغی چهارمحال و بختیاری تدوین می شود