مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-13اقتصادي

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان سمنان دنبال می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورز در استان با هدف جلوگیری از خرد شدن مزارع و باغات به مثابه یک اولویت و سیاست جدی دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد رضا قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم به کارگیری ابزارهای تشویقی برای استقبال کشاورزان از تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی این استان گفت باید اقدامات برای تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی در استان سمنان تسریع شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با اراضی و جلوگیری از خرد شدن قطعات مناسب فنی و اقتصادی کشاورزی در یک دوره طولانی غفلت شده است عنوان کرد: این مهم در دراز مدت باعث وابستگی کشور به دیگر کشورها برای تأمین غذا و کالاهای مورد نیاز مردم در بخش کشاورزی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی چندین سال معطل ماند تا آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شود و این مهم در دولت سیزدهم انجام شد عنوان کرد: این غفلت دیرینه عملاً اراضی کشاورزی را از بستر تولید و محل تأمین و تولید غذا به محل سوداگری و سفته بازی تبدیل کرده و این مهم در اراضی درجه یک و مستعد کشاورزی بیشتر است و در اراضی بیابانی کمتر شاهد این سوءاستفاده ها هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان سمنان دنبال می شود

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان سمنان دنبال می شود