مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-13پزشكي

توزیع نان و محصولات غذایی ویژه بیماران سلیاکی در فارس


مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نان و محصولات غذایی برای حدود یک هزار و 500 بیمار سلیاک شناسایی شده در فارس توزیع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید محمد مظلومی با اشاره به اینکه مهمترین درمان بیماران مبتلا به سلیاک، استفاده از مواد غذایی بدون پروتیین گندم، جو و چاودار است، بیان کرد: بر همین اساس در دو سال گذشته، برنامه های ویژه ای در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک تدوین شده و به مرحله اجرا رسیده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی انجمن سلیاک استان فارس به عنوان یک سازمان مردم نهاد برای نخستین بار و آغاز به کار کمیته تخصصی دانشگاهی سلیاک برای شناسایی بیماران سلیاک را از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد که با شناسایی نزدیک به هزار و پانصد بیمار مبتلا به سلیاک همراه بوده است.

مظلومی با بیان اینکه بیماران مبتلا به سلیاک قادر به استفاده از نان های موجود در بازار نیستند، افزود: نانوایی نان سنگک و آرد مخصوص تولید کیک ویژه این بیماران، برای نخستین بار در کشور، در شیراز راه اندازی و نان به صورت گرم در اختیار این دسته از بیماران قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع نان و محصولات غذایی ویژه بیماران سلیاکی در فارس

توزیع نان و محصولات غذایی ویژه بیماران سلیاکی در فارس