مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:002023-09-13اقتصادي

حجم صادرات فرش ایران به یک دهم کاهش یافته است


رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف تبریز گفت: حجم صادرات فرش ایران در طی یک دهه گذشته به یک دهم رسیده و از 500 میلیون دلار در سال به کمتر از 50 میلیون دلار کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسماعیل چمنی با اشاره به مشکلات هنر صنعت فرش در طی سالیان اخیر، گفت: حجم صادرات ایران در طی یک دهه گذشته به یک دهم رسیده و از 500 میلیون دلار در سال به کمتر از 50 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی سپس در خصوص نمایشگاه فرش تهران و ایرادات متعدد این نمایشگاه تصریح کرد: انتظار می رفت مرکز ملی فرش ایران و برگزارکنندگان نمایشگاه، با درک دقیق این محدودیت ها، دغدغه اصلی خود را تشویق تولیدکنندگان و صادرکنندگان و جلب رضایت آنها قرار می دهند اما برخوردهای تبعیض آمیز و رفتارهای غیرمحترمانه مجریان با صادرکنندگان مجرب و شرکت کنندگان در این نمایشگاه، نه تنها آنها را برای تولید و تجارت و صادرات بیشتر ترغیب نکرد که موجب دل آزردگی آنان شد.

به قول معروف: از قضا سرکنجبین صفرا فزود! وی این دوره از نمایشگاه را ضعیف ترین نمایشگاه در طول 30 دوره از برگزاری آن دانست و افزود: وعده های داده شده و اهداف تعریف شده برای این نمایشگاه هیچ کدام عملی نشد.

وعده هایی مانند: برنامه ریزی برای حل مشکلات، انعکاس و انتقال مشکلات این صنعت به مسئولان، تبیین موانع و نقاط ضعف ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم صادرات فرش ایران به یک دهم کاهش یافته است

حجم صادرات فرش ایران به یک دهم کاهش یافته است