مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-13اجتماعي

منشا عمده ریزگردها خارجی است/ راه اندازی 3 ایستگاه پایش هوا


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان این که منشا عمده ریزگردهای کشور، خارجی است، ترکمنستان را مهمترین کانون انتشار ریزگردهای اخیر دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطاء الله کاویان پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوا با بیان اینکه به دلیل آنکه در گذشته درگیر آلودگی هوا نبودیم ایستگاه های مناسب پایش و اندازه گیری وضعیت کیفی هوا را در استان راه اندازی نشد، گفت: تنها یک مرکز و ایستگاه پایش داده های هوا در ساری مستقر شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند آن هستیم تا داده های مربوط به آلودگی ذرات را پیگیری کنیم، گفت: کانون های انتشار گرد و غبار در کشور ما منشأ خارجی دارند و علاوه بر این چند کانون داخلی شناسایی شده است.

وی با اظهار این که هشت کانون آلودگی و ریزگرد در اطراف کشور ما شناسایی شده است، گفت: کانون شماره 6، ترکمنستان را به عنوان یکی از مهمترین کانون های آلودگی معرفی کرده است.

کاویان تصریح کرد: ما باید به فکر آن باشیم که با توجه به شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوای احتمال بروز ریزگرد در آینده نیز وجود دارد و صحرای ترکمنستان این استعداد را دارد و ریزگردهای آن می تواند خراسان، خراسان شمالی و رضوی، گلستان و حاشیه جنوبی دریای خزر را درگیر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا عمده ریزگردها خارجی است/ راه اندازی 3 ایستگاه پایش هوا

منشا عمده ریزگردها خارجی است/ راه اندازی 3 ایستگاه پایش هوا