مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 12:152023-09-13فرهنگي

شرط شهروندی آمریکا از بخش کتاب پولیتزر حذف شد


جایزه پولیتزر واجد شرایط بودن در رشته های هنری خود را گسترش داد و با اصلاح در مقررات خود الزام شهروند آمریکا بودن را برای جوایز کتاب، درام و موسیقی حذف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه پولیتزر تصمیم گرفته واجد شرایط بودن در بخش جوایز کتاب، درام و موسیقی را گسترش دهد و الزام فعلی که شهروندی آمریکاست را به آنهایی که ساکنان دایم آمریکا هستد یا بودند و از این کشور مهاجرت کرده اند هم شامل کند.

هنگامی که جوزف پولیتزر، ناشر روزنامه، جوایز پولیتزر را سال 1917 بنیاد نهاد آن را فقط مختص آمریکایی ها تعریف کرد.

این مهاجر مجارستانی در وصیت نامه خود اهدای جوایز سالانه برای یک رمان آمریکایی ، یک نمایشنامه اصلی آمریکایی ، بهترین تاریخ آمریکا و بهترین بیوگرافی آمریکایی تعیین کرد.

در طول دهه ها که از اهدای این جایزه گذشت تعداد جوایز به 8 دسته در بخش کتاب شامل کتاب داستانی، بیوگرافی، خاطرات یا زندگینامه، شعر، غیرداستانی عمومی، تاریخ، نمایش و موسیقی و 15 دسته در روزنامه نگاری افزایش یافت؛ اما تاکنون در بخش هنری یعنی کتاب، درام و موسیقی تنها شهروندان آمریکایی شانس رقابت داشتند.

یکی از استثناها در بخش کتاب تاریخی بود که به نویسندگانی از هر ملیت اجازه می داد تا کتاب هایی درباره تاریخ آمریکا نوشته باشند و در این رقابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط شهروندی آمریکا از بخش کتاب پولیتزر حذف شد

شرط شهروندی آمریکا از بخش کتاب پولیتزر حذف شد