مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-13اقتصادي

ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی پتروپالایشگاه ها


درقانون پتروپالایشگاه ها صراحتاً جزییات استفاده ازظرفیت های بازارسرمایه برای تأمین مالی پروژه های پتروپالایشی بیان شده و طبق قانون وزارت نفت متولی اصلی نظارت برتأمین مالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وزیر نفت 3 شهریور سال جاری در حاشیه مراسم افتتاح طرح های صنعت نفت در هفته دولت، با اشاره به اینکه به تازگی یکی از خبرگزاری ها نوشته بود وزارت نفت فرصت بهره گیری از بورس و بازار سرمایه در تأمین مالی طرح های پتروپالایشی را از دست داده است، بیان کرد: احتمالاً این فرد نه متوجه بورس می شود، نه می داند تأمین مالی چیست؟ قانون پتروپالایشگاه ها ناظر بر تأمین مالی نیست، فقط تنفس خوراک دارد که آن هم پس از تکمیل پالایشگاه هاست.

مروری بر مواد اصلی این قانون و آیین نامه اجرای آن و همچنین اظهار نظرهای خود مسئولان وزارت نفت، نشان می دهد اولاً قانون پتروپالایشگاه استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه برای تأمین مالی این پروژه ها از بورس را صراحتاً بیان کرده است و ثانیاً آیین نامه اجرایی نقش مهم وزارت نفت در اجرا و نظارت بر تأمین مالی طرح های پتروپالایشی را نشان می دهد.

تعلل بی مورد در تشکیل جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی آیین نامه اجرایی قانون حمایت از صنایع دستی نفت و گاز با سرمایه های مردمی دی ماه سال گذشته توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی پتروپالایشگاه ها

ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی پتروپالایشگاه ها