مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-17سياسي

مساجد کانون ارتقاء معنوی جامعه/ برخی مساجد سکولار شده اند


نماینده ولی فقیه در استان سمنان، مساجد را کانون ارتقاء معنوی جامعه و خانواده ها دانست و گفت: اگر مساجد را صرفاً مکانی برای اقامه نماز بدانیم، - خیانت بزرگی کرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره اسوه به میزبانی سپاه ناحیه سمنان ضمن اشاره به جایگاه مساجد، بیان کرد: اگر مسجد را به خواندن نماز خلاصه کنیم به آن خیانت کرده ایم.

وی با بیان اینکه برخی مساجد به مساجد سکولار تبدیل شده اند، افزود: در برخی کلانشهرها مساجدی وجود دارند که درب آنها فقط هنگام نماز باز است و پس از آن بسته می شود و عصرها نیز به صورت نوبتی به برگزاری مجالس ختم و ترحیم اختصاص می یابند.

اهمیت مساجد در جامعه امام جمعه سمنان گفت: در برخی مساجد نه کار سیاسی و اجتماعی صورت می گیرد و نه کار فرهنگی و اقتصادی، در حالی که هدف از تأسیس مسجد صرفاً امور عبادی و معنوی نیست لیکن مسجد تراز و شایسته تجلیل، مسجدی است که در کنار توجه به مسائل فردی، در امور اجتماعی نیز نقش آفرین باشد.

مطیعی با بیان اینکه مسجد تراز مسجدی است که محل خودسازی، خانواده سازی، جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی باشد، ابراز کرد: مسجد یکی از مراکز اصلی ارتقای دینی خانواده ها است و برای مثال مساجد کشورمان در زمان کرونا به محلی برای رسیدگی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد کانون ارتقاء معنوی جامعه/ برخی مساجد سکولار شده اند

مساجد کانون ارتقاء معنوی جامعه/ برخی مساجد سکولار شده اند