مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 18:362023-08-22اقتصادي

از قرار گرفتن68 درصد ایران روی گسل زلزله تا انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران بر اساس قانون مدیریت بحران مصوب 1398 تصویب شده است و بر این اساس کلیه سازمان های دولتی، عمومی و خضولتی و همچنین شرکت های خصوصی اعم از صنعتی و ساختمانی و کشاورزی و خدماتی شامل این قانون می شوند.

وی با بیان اینکه یک ستاد ملی به ریاست وزیر کشور در مدیریت بحران وجود دارد، افزود: ستاد بحران استان و شهرستان نیز وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع پیشگیری، مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی در بحران اشاره کرد و گفت: در سال های آتی با انواع بحران ها روبه رو خواهیم بود و اصلا انتظار بهبود نداریم زیرا روز به روز شاهد گسترش در همه موارد هستیم مگر اینکه در امر پیشگیری اقدام کنیم و لازمه آن رصد هر بحران است.

وی با بیان اینکه 64 مخاطره طبیعی در دنیا وجود دارد که 44 مورد در ایران رخ داده است، ادامه داد: زلزله، سیل، رانش زمین، موج سرما، موج گرما، ریزگرد، سرمازدگی و غیره است و در کشور ما دو مورد خیلی آسیب وارد کرده است سیلاب و زلزله می باشد.

نامی خاطرنشان کرد: جهان امروزه با 34 چالش روبه روست که سه مورد اعم تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و سالم، بیابان زایی مهم ترین آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از قرار گرفتن68 درصد ایران روی گسل زلزله تا انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه

از قرار گرفتن68 درصد ایران روی گسل زلزله تا انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه