مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 23:252023-07-15اقتصادي

افزایش 5 برابری حجم تبادل ایران و تاجیکستان در 2 سال گذشته


سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران با اشاره به اینکه در سال 99 حجم تبادل بین 2 کشور 57 میلیون دلار بود، گفت: در 2 سال گذشته این میزان پنج برابر شد و حجم تبادل به 240 میلیون دلاررسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران عصر امروز در دیدار با قاسم رضاییان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در اتاق بازرگانی این استان با تأکید بر تقویت همکاری های 2 جانبه بین ایران و تاجیکستان اظهار کرد: باید روابط این 2 کشور در بخش های مختلف گسترش پیدا کند و همکاری های ما در دولت سیزدهم در حال گسترش هست و به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده ایم.

  وی با اشاره به اینکه اولین سفر خارجی آقای رییسی به تاجیکستان بود، افزود: این یک اقدام ارزشمند در جهت توسعه روابط بین 2 کشور بود و به تداوم همکاری ها کمک کرد و احتمالا روز 26 مرداد امسال نیز رییس جمهور ایران دوباره به تاجیکستان می روند.

  سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران با بیان اینکه این سفرها فرصت مناسبی برای تقویت همکاری ها و پیدا کردن راه های جدید همکاری است، گفت: گلایه مسؤولان گیلانی را قبول دارم و خود برای اولین بار است که به گیلان می آیم و در این سفر متوجه شدم که گیلان ظرفیت بالایی در بخش اقتصادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 5 برابری حجم تبادل ایران و تاجیکستان در 2 سال گذشته

افزایش 5 برابری حجم تبادل ایران و تاجیکستان در 2 سال گذشته