مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 19:402023-07-16اقتصادي

سفیر ایتالیا: اقتصاد گیلان و ایتالیا مکمل یکدیگر هستند


سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان بر لزوم همکاری های دوجانبه تجاری و اقتصادی بین ایران و ایتالیا گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در دیدار با قاسم رضاییان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان در سالن جلسات اتاق بازرگانی با بیان اینکه استان گیلان یک استان ثروتمند به نظر می رسد، اظهار کرد: کشور ایتالیا و ایران همیشه روابط عمیق فرهنگی و اقتصادی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش ایتالیا اولین شریک تجاری ایران در اروپا بود، افزود: متأسفانه در پی تحریم های اخیر، تجارت دوجانبه این دو کشور به طور چشم گیری کاهش پیدا کرد.

پرونه با بیان اینکه همیشه سعی بر این بوده است که روابط دو کشور بهبود یابد، گفت: اقتصاد استان گیلان و کشور ایتالیا به گونه ای مکمل یکدیگر می باشند و اقتصاد این دو منطقه مستعد همکاری های بیشتر است.

سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به اینکه درخواست های زیادی از شرکت های ایتالیایی به منظور همکاری با ایران دریافت می کنیم، تصریح کرد: شایسته است که فرصت های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سرمایه گذاری با این استان ثروتمند شناسایی و معرفی شوند، چرا که اقتصاد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایتالیا: اقتصاد گیلان و ایتالیا مکمل یکدیگر هستند

سفیر ایتالیا: اقتصاد گیلان و ایتالیا مکمل یکدیگر هستند