مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 15:452023-06-04بين الملل

تشکیل ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه، آمریکا را نگران کرد


یکی از مقامات ارتش آمریکا نگرانی واشنگتن از احتمال تشکیل ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه را در قالب طرح اتهامات بی اساس علیه تهران، بروز داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بریکینگ دیفنس، تیم هاوکینس، سخنگوی ناوگان پنجم و نیروهای دریایی مشترک آمریکا در اظهاراتی خصمانه ضمن اتهام زنی به تهران، نگرانی واشنگتن از احتمال تشکیل ائتلاف دریایی با مشارکت ایران و کشورهای منطقه را ابراز کرد.

هاوکینس در گفت وگو با بریکینگ دیفنس با طرح اتهام واهی علیه تهران گفت: اینکه ایران یعنی عامل اصلی بی ثباتی منطقه، مدعی تشکیل یک ائتلاف امنیتی دریایی شود، با عقل نمی خواند؛ آن هم برای محافظت از همان آب هایی که خودش آن را تهدید می کند.

وی مدعی شد: باید اقدام کرد و به همین دلیل ما با شرکای مان در حال تقویت قوای دفاعی خود حوالی تنگه هرمز هستیم.

امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تازگی گفت که ایران و عربستان سعودی به همراه سه کشور حاشیه خلیج فارس یعنی امارات متحده عربی، قطر و بحرین، در نظر دارند تا ائتلافی دریایی تشکیل دهند که عراق، هند و پاکستان نیز عضو آن خواهند بود.

هرچند امیرایرانی، جزییات بیشتری دراین باره مطرح نکرده اما گفته است که کشورهای منطقه به این درک رسیده اند که تنها با همکاری و تعامل با یکدیگر می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه، آمریکا را نگران کرد

تشکیل ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه، آمریکا را نگران کرد