دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - Mon, 29th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,333.18
طلای 18 33,265,000
سکه امامی 403,100,000
بهار ازادی 369,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
مزایا و دلایل خرید استابلایزر چیست؟
بروزرسانی: 09:32

مزایا و دلایل خرید استابلایزر چیست؟


در دنیای امروز که با عنوان عصر دیجیتال شناخته می‌شود، در بیشتر موارد به خصوص در کشورهایی که دارای اقتصاد در حال توسعه و نوظهور هستند، شاهد این موضوع هستیم که تقاضا برای برق بیشتر از میزان عرضه و تولید آن است. همین امر باعث می‌شود که شاهد به وجود آمدن نوسان در برق باشیم. بروز چنین ناهنجاری‌هایی در تأمین برق منجر به سوء عملکرد و آسیب به دستگاه‌های برقی می‌شود. به همین دلیل ضرورت دارد که از دستگاه‌های تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر به منظور پیشگیری از بروز چنین آسیب‌هایی استفاده شود.

استابلایزر چیست؟

آیا استابلایزر همان تثبیت کننده ولتاژ است؟ بله، استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ یک نوع وسیله الکتریکی است که می‌تواند بدون توجه به تغییر در ولتاژ ورودی، ولتاژ خروجی را در یک حد ثابت تنظیم کند. این دستگاه می‌توان زمانی که سطح ولتاژ از بازه مشخص شده خارج شد، ولتاژ را تنظیم کرده و به مقدار استاندارد بازگرداند. در واقع اگر ولتاژ بیش از 230 ولت (بسته به بازه کاری استابلایزر این ولتاژ می‌تواند تغییر کند) باشد، ولتاژ را به مقدار 220 ولت باز می‌گرداند و در حالتی که ولتاژ کمتر از 220 ولت است، آن را افزایش می‌دهد و به 220 ولت می‌رساند.

استابلایزر را می‌توان به عنوان یک ترانس برق اتوماتیک نیز معرفی کرد. این دستگاه‌ها به منظور محافظت از تجهیزات و لوازم الکتریکی گران‌قیمت مورد استفاده قرار گرفته و می‌توانند از آن‌ها در برابر نوسانات مضر ولتاژ پایین و بالا محافظت کنند. از مهم‌ترین تجهیزاتی که استفاده از استابلایزر برای آن‌ها ضرورت دارد می‌توان به دستگاه‌های تهویه مطبوع، دستگاه‌های چاپ افست، تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی،‌ ماشین‌های صنعتی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

استابلایزر چگونه کار می‌کند؟

درون این دستگاه کنترل‌کننده‌هایی وجود دارد که وظیفه آن‌ها آنالیز و بررسی ولتاژ ورودی به صورت دائمی و تنظیم آن‌ها با توجه به تکنولوژی ساخت است. استابلایزر رله ای، سوئیچینگ و سروو موتور، سه مدل اصلی آن هستند. در هر کدام از استابلایزرها بر اساس فناوری به کار رفته در ساخت نحوه عملکرد متفاوت بوده و تثبیت ولتاژ یا قطع ولتاژ خروجی از طریق وارد شدن یا خارج شدن سیم‌پیچ‌ها از مدار با فعال شدن رله، استفاده از اتوترانسفورماتور یا مدارهای قدرت اتفاق می‌افتد.

همانطور که اشاره شد اصلی‌ترین وظیفه استابلایزرها به عنوان تثبیت کننده ولتاژ این است که ولتاژ پایین را تقویت و ولتاژ بالا را تعدیل کنند تا به این صورت جریان ورودی به وسایل برقی مطابق با جریان استاندارد باشد. به این فرایند در استابلایزر Boost و Buck گفته می‌شود که در مدل‌های مختلف به صورت دستی یا خودکار انجام می‌شود.

زمانی که جریان و ولتاژ آن از حد استاندارد دستگاه‌های برقی پایین‌تر باشد، عملیات Boost یا تقویت ولتاژ توسط استابلایزر انجام می‌شود و در مقال زمانی که جریان و ولتاژ آن بیش از حد استاندارد باشد، عملیات Buck انجام شده و به این ترتیب جریان ورودی به دستگاه‌ها تعدیل می‌شود. همه این عملیات‌ها در داخل استابلایزر توسط یک ترانس انجام می‌شود که در مسیر عبور جریان الکتریکی قرار دارد.

استابلایزر در چه انواعی تولید می‌شود؟

استابلایزرها بر اساس کاربرد و فناوری به کار رفته در آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. بر حسب کاربرد و ظرفیت مورد نیاز می‌توان آن‌ها را در دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم‌بندی کرد؛ استابلایزرهای 3 فاز نیز به دو دسته مدل‌های بار متعادل و مدل‌های بار نامتعادل تقسیم‌بندی می‌شوند. بر اساس فناوری به کار گرفته برای ساخت و تولید می‌توان استابلایزرهای را در 3 دسته تقسیم‌بندی کرد که هر کدام کارکرد و همچنین کاربرد متفاوتی داشته و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع استابلایزر بر اساس فناوری ساخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استابلایزرهای رله اتوماتیک
  • استابلایزرهای سوئیچینگ یا استاتیک
  • استابلایزرهای کنترل شده یا سروو موتور

چرا خرید استابلایزر ضروری است؟

در خصوص اهمیت استفاده از استابلایزر باید به این موضوع اشاره کرد که تقاضای بالا برای انرژی الکتریکی در برابر میزان عرضه آن باعث به وجود آمدن نوسان در برق می‌شود. وسایل برقی مختلفی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به منظور تأمین انرژی مورد نیاز به یک ولتاژ برق مخصوص نیاز دارند. با توجه به حساسیت وسیله برقی، یک محدوده مجاز برای نوسان برق بدون بوجود آمدن مشکل در عملکرد وسیله در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال برخی دستگاه‌ها می‌توانند 5 الی 10 درصد نوسان را تحمل کنند و در صورتی که از این محدوده فراتر رود با آسیب و مشکل مواجه می‌شوند. استابلایزر با تثبیت و تنظیم جریان در محدوده مجاز می‌تواند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. در ادامه دلایل خرید این دستگاه تنظیم ولتاژ را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم.

افزایش طول عمر دستگاه های الکتریکی

تغییرات ولتاژ یا نوسان به صورت دائمی و مکرر می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب به وسایل برقی و کاهش طول عمر آن‌ها شود. این موضوع در صورتی که کنترل نشود در طول زمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی وارد کرده و عملکرد بهینه و مداوم دستگاه‌های صنعتی را نیز با اختلال مواجه می‌کند. این شرایط باعث می‌شود که عمر تجهیزات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. استابلایزر با عملکرد خود و حفظ و تنظیم ولتاژ در محدوده استاندارد، تأمین برق مورد نیاز دستگاه‌ها و تجهیزات با ولتاژ مناسب را تضمین کرده و طول عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کاهش هزینه مصرف برق

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در خصوص اهمیت خرید و استفاده از استابلایزر اشاره کرد، کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف برق و انرژی است. نوسان برق و قطعی آن باعث می‌شود که موتورهای الکتریکی به منظور جبران عملکرد خود با دور تند کار کنند که این موضوع منجر به افزایش مصرف آن‌ها می‌شود. در صورت استفاده از استابلایزر و تنظیم ولتاژ در محدوده مجاز، دور موتورهای الکتریکی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و به این صورت ضمن کاهش احتمال وارد شدن صدمه به دستگاه، میزان برق مصرفی نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

حفظ سلامت و ایمنی تجهیزات برقی

یکی دیگر از مزایای استفاده و خرید استابلایزر حفظ سلامت و ایمنی تجهیزات برقی است. وجود نوسان در ولتاژ باعث می‌شود که دستگاه‌های برقی نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند و به مرور زمان دچار آسیب شوند. این آسیب‌ها در برخی موارد می‌تواند ایمنی دستگاه و کاربران را به خطر انداخته و موجب بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی و غیره شود. استابلایزر بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند با عملکرد خود و تنظیم ولتاژ در محدوده استاندارد، از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند.

استابلایزر ایرانی بخریم یا وارداتی؟

در خصوص خرید وسایل و تجهیزات الکتریکی باید به این موضوع اشاره کرد که باید بررسی دقیق انجام داد. استابلایزر نیز یکی از تجهیزاتی است که در انواع مختلف وجود داشته که توسط تولید کنندگان ایرانی و خارجی تولید شده و در بازار وجود دارد. به همین دلیل انتخاب و خرید استابلایزر مناسب نیازمند آگاهی و بررسی دقیق است. استابلایزرهایی که توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید می‌شوند معمولا مونتاژی بوده و قطعات آن در صورت نیاز به تعمیر در بازار وجود دارد اما استابلایزرهای وارداتی معمولا چینی بوده و ممکن است دسترسی به قطعات آن در صورت نیاز دشوار باشد. به طور کلی با توجه به حساس بودن دستگاه‌های استابلایزر بهتر است دستگاه مورد نظر خود را از فروشنده‌های معتبر و شناخته شده خریداری کنید تا بتوان از کیفیت و عملکرد دستگاه اطمینان حاصل کرد.






 
اخبار داغ:
رونمایی از گزینه جدید مدیرعاملی استقلال؛ چهره ای که هواداران از او استقبال می کنند!
عکس جدید همسر ایرانی ژوزه مورایس/ سلفی آسانسوری شیدا مقصودلو با استایل قرمز و بهاری!
این پسر 16 ساله ایرانی همزمان با دو دختر ازدواج کرد: هر دو را دوست داشتم!/ عکس
محمد مسلمی به صحبت های تند مجید قناد واکنش نشان داد/دلخوری شدید یکی از عموهای فیتیله ای از حرف های مجری69ساله+بیوگرافی و فیلم!!
وقتی خوزستان را از ایران جدا کردند و برایش پرچم ساختند! +عکس پرچم جعلی
مالک جدید سرخ ها لوگوی پرسپولیس را تغییر داد؛ گاوها جای شیرها را گرفتند!
جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی: موتور براوو هم نیستی!
سلفی جدید و خوش آب و رنگ شیدا مقصودلو ، همسر ایرانی ژوزه مورایس (عکس)
این بازیکن یک تنه استقلال را قهرمان لیگ می کند | با تیمی زخمی و خطرناک بازی داریم
پیش بینی قیمت دلار در 10 اردیبهشت 1403؛ سقوط ارز به کانال 50 هزار تومانی
آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / ابلاغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
ماجرای مرموز یک مهندس بی خانمان ایرانی در کانادا؛ ناصر یثربی کیست ؟
خبر خوش برای بازنشستگان از حقوق و مزایا | حقوق بازنشستگان با رقم جدید و مزایای همسان با کارمندان واریز خواهد شد؟
فوری / نحوه ثبت نام وام جدید 100 میلیون تومانی بانک آینده + مبلغ اقساط
تصویری بسیار قدیمی و دیده نشده از 16 سالگی آیت الله هاشمی در جمع دوستانش+عکس
فال انبیاء روزانه | فال انبیاء امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 برای متولدین هر ماه+تفسیر دقیق
افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام میشود !
پس لرزه های عروسی دختر شمخانی در هتل گرانقیمت /چرا در هر محفل و مجلس باید صحبت شما و فرزندانتان و سایرین باشد؟
تاکید پلیس بر نصب دوربین های مداربسته در اتوبوس های بی آرتی
این عینک به سوالات شما پاسخ می دهد!
استمرار روند کاهشی تورم، قیمت ارز و رشدنقدینگی نیازمند کنترل است |

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان
بازنشستگان تامین اجتماعی
همسر ایرانی
همسان سازی حقوق
تامین اجتماعی
ژوزه مورایس
باشگاه استقلال
بازیکنان استقلال
افزایش حقوق بازنشستگان
رویال آنتورپ
هدیه روز پزشک
نجفقلی حبیبی
ارزش بیت کوین
امدادگران کوهستان
دوسالانه معماری ونیز
شناورهای دریایی
پیترو پلگری
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
افزایش نسبی دما
شب فیروزه ای
تغذیه ماه رمضان
تشت گذاری
جواهریان
ابوشریف
سفیر کانادا در بغداد
کتونی زرنگی
لیگ برتر تکواندوی بانوان
مسئولان باشگاه پرسپولیس
برنامه90
مددجویان کمیته امداد
رقابت های لیگ برتر
استانداری کردستان
کاپیتان استقلال
کادر فنی تیم ملی
ستاره پرسپولیس
وزارت بهداشت
ضربات پنالتی
حقوق و مزایا
نحوه ثبت نام
پلنگ جویبار
کمیته امداد
پرداخت حقوق
طلای المپیک
سازمان هدفمندی یارانه ها
صندوق بازنشستگی کشوری
روزنامه جمهوری اسلامی
یک هشتم نهایی جام حذفی
نمایشگاه توانمندی های
سازمان برنامه و بودجه
عضو هیات علمی دانشگاه
کمیسیون اجتماعی مجلس
جمهوری اسلامی ایران
تیم فوتبال پرسپولیس
سازمان بهزیستی کشور
تیم فوتبال استقلال
دانیال اسماعیلی فر
کارشناسان اقتصادی
بیمارستان طالقانی
سید ابراهیم رییسی
برنامه هفتم توسعه
پرسپولیس و سپاهان
هدفمندی یارانه ها
مددجویان بهزیستی
کادرفنی استقلال
دانیال اسماعیلی
کمیسیون اجتماعی
مستمری مددجویان
صندوق بازنشستگی
دانشگاه هاروارد
صنعت نفت آبادان
دیدار پرسپولیس
مشکلات اقتصادی
سرمربی پرتغالی
پرسپولیس تهران
آلومینیوم اراک
هدفمندی یارانه
سازمان بهزیستی
فوتبال استقلال
فعالیت اقتصادی


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.