دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - Sun, 28th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,334.91
طلای 18 33,265,000
سکه امامی 403,100,000
بهار ازادی 369,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
تجربه ی سفر با قطار به شهر مشهد
بروزرسانی: 03:02

تجربه ی سفر با قطار به شهر مشهد


مقدمه

مشهد یکی از شهرهای شمال شرق کشورمان است و سالانه میلیون‌ها نفر برای زیارت از این شهر مقدس راهی مشهد می‌شوند؛ به همین دلیل وسایل حمل‌ونقل مختلف و متعددی برای سفر به مشهد در نظر گرفته شده‌اند. شاید جالب باشد بدانید مسیر تهران مشهد چه با هواپیما و قطار و چه وسایل نقلیه‌ی شخصی پرمسافرترین مسیر در کشور ماست.

سفر به مشهد با قطار از جمله ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین سفرهای زمینی به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یکبار هم که شده با قطار به مشهد سفر کنید؛ چراکه قطارهای لوکس و پنج‌ستاره‌ی کشور اغلب در این مسیر فعال هستند.

بهتر است هنگام سفر به مشهد چند نکته را در نظر داشته باشید؛ در ادامه به مهم‌ترین نکات در سفر با قطار به مشهد می‌پردازیم.

انتخاب زمان مناسب برای سفر به مشهد

انتخاب تاریخ مناسب برای سفر به مشهد می‌تواند در کاهش هزینه‌ها به شما کمک کند. اگر برای سفر محدودیت زمانی ندارید، توصیه می‌کنیم تاریخ سفر را به روزهای غیرتعطیل موکول کنید تا هم بلیط‌های ارزان‌تری نصیبتان شود و هم با شلوغی شهر مشهد روبه‌رو نشوید.

معمولاً در روزهای خاص مانند ماه محرم، ماه رمضان، شهادت‌ها و اعیاد تعداد زائرانی که به این شهر سفر می‌کنند افزایش پیدا می‌کند؛ طبیعتاً به دنبال افزایش تعداد مسافر، هزینه بلیط مشهد نیز گران‌تر شده و ممکن است ظرفیت قطارها تکمیل شود. البته برعکس این موضوع نیز صادق است؛ در روزهای وسط هفته یا تاریخ‌های غیر مناسبتی، بلیط قطار مشهد به ارزان‌ترین حالت خود می‌رسد و البته پیدا کردن بلیط هم راحت‌تر می‌شود.

سفر با قطار طولانی است

راه‌های زیادی برای سفر به شهرهای داخلی کشور وجود دارد که البته رایج‌ترین آن‌ها سفر با هواپیما، قطار و خودروی شخصی هستند. در بین این روش‌های سفر، سفر با قطار زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد؛ برای مثال طی کردن فاصله‌ی میان تهران و مشهد با هواپیما کمتر از ۲ ساعت زمان می‌برد؛ ولی با قطار بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت در راه خواهید بود.

البته سفر با قطار نسبت به هواپیما و خودروی شخصی مزایای بسیاری دارد؛ در سفر با بلیط قطار مشهد به تهران هم امنیت بسیار بالایی خواهید داشت و هم نگران ترافیک جاده‌ای نخواهید بود. در ضمن در طول سفر با فیلم دیدن، صحبت‌کردن با هم کوپه‌ای‌ها یا تماشای مناظر چشمگیر گذر زمان را حس نخواهید کرد.

وسائل شخصی خود را فراموش نکنید

همانطور که قبلاً هم گفته شد، سفر به مشهد با قطار طولانی است؛ پس بهتر است تمام لوازمی که ممکن است در طول سفر به آن نیاز پیدا کنید به همراه داشته باشید. تلفن همراه یکی از وسایلی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند تا گذر زمان را احساس نکنید. همراه‌داشتن لپ‌تاپ هم گزینه مناسبی است؛ می‌توانید به کارهای عقب‌افتاده خود بپردازید یا فیلم تماشا کنید.

اگر نگران کم شدن شارژ موبایل و لپ‌تاپ در اثر استفاده مداوم هستید، خبر خوبی برایتان داریم؛ تمام کوپه‌های قطار به یک یا چند پریز برق مجهز هستند.

علاوه بر پریز برق، در هر کوپه به هر مسافر یک بالش، پتو و ملحفه تمیز نیز داده می‌شود؛ البته شما می‌توانید از ملحفه، پتو و بالش مسافرتی شخصی خود استفاده کنید. باتوجه‌به این که زمان زیادی داخل قطار هستید پوشیدن لباس راحتی و یک دست صندل را به شما توصیه می‌کنیم.

در نهایت توصیه می‌کنیم در پایان سفر و هنگام ترک کوپه، حتماً مطمئن شوید تمامی وسایل خود را برداشته‌اید و چیزی در قطار جا نگذاشته‌اید.

حمل بار با قطار

یکی از معایب مهم هواپیما نسبت به قطار، سخت‌گیری هواپیما نسبت‌به حمل بار است. هرچند قطار هم مانند هواپیما دارای محدودیت‌هایی برای حمل بار است؛ ولی این محدودیت‌ها بسیار اندک‌اند. برای مثال حمل حیوانات مختلف و کارتن‌های بزرگ و حجیم از موارد ممنوعه در سفر با قطار هستند. همچنین در سفر با قطار محدودیت خاصی برای وزن بار وجود ندارد؛ ولی بهتر است وزن وسایلتان بیشتر از ۳۰ کیلوگرم نباشد.

اگر برای اولین‌بار است که با قطار سفر می‌کنید، این نکته را به خاطر بسپارید که به‌اندازه معقول، بار به داخل قطار ببرید؛ زیرا قطار، بخش بار جدا ندارد و شما ناچار هستید وسائل و چمدان‌های خود را در داخل کوپه جای دهید.

قرارگیری چمدان‌ها در کوپه دو مزیت دارد؛ یک مورد این که نیازی به پرداخت هزینه بیشتر نخواهید داشت و دوم اینکه همه وسایل در دسترس شما هستند و اگر به چیزی نیاز داشتید می‌توانید آن را از داخل چمدان‌ها بردارید.

اجاره یک کوپه دربست

اغلب قطارهای کوپه‌ای در کشور ما بین ۴ تا ۶ نفر ظرفیت دارند؛ با این حساب اگر تنها سفر می‌کنید ممکن است در قطار با چند هم‌سفر غریبه و ناآشنا همراه شوید. هم‌صحبت‌شدن با افراد جدید برای برخی مسافران از مزایای سفر محسوب می‌شود؛ در طول مسیر می‌توانید دوست جدید پیدا کنید و چه‌بسا در شهر مقصد با آن‌ها سفرتان را ادامه دهید.

بااین‌حال اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید حریم شخصی بیشتری داشته باشید و ترجیح می‌دهید مسیر را بدون هم‌سفر طی کنید، می‌توانید در هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار، کوپه را به‌صورت کامل انتخاب کنید و پس از پرداخت هزینه، خرید خود را نهایی کنید؛ به این صورت آن کوپه تا پایان سفر در بست در اختیار شما خواهد بود.

شما می‌توانید به‌تنهایی یا همراه با دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود یک کوپه را رزرو کنید تا در طول سفر با سایر افراد هم‌سفر نشوید.

تخت خود را آگاهانه انتخاب کنید

در همه‌ی کوپه‌های قطارها، بسته به کوپه‌ای که انتخاب می‌کنید، ۴ یا ۶ تخت وجود دارد که ۲ تخت در پایین و بقیه تخت‌ها روی دیوار نصب شده‌اند و از طریق نردبان می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. تخت‌های طبقات بالا مزایا و معایبی دارند؛ از جمله مزایای آن این است که هر زمان احساس خستگی کردید می‌توانید استراحت کنید و برای خواب نیازی نیست مانع نشستن بقیه‌ی مسافران شوید. همچنین حرکات قطار در طبقات بالا کمتر احساس می‌شود بنابراین خواب عمیق‌تری خواهید داشت.

می‌توان گفت بزرگ‌ترین عیب طبقات بالا این است که برای هر بار استفاده از سرویس بهداشتی ناچار هستید از تخت پایین بیایید؛ در ضمن احتمالاً قادر نخواهید بود از پنجره مناظر بیرون را ببینید.

هنگام توقف در ایستگاه‌ها هوشیار باشید

اگر سفر به مشهد با قطار را تجربه کرده‌اید می‌دانید که قطارها در طول مسیر در ایستگاه‌های مختلف توقف‌های کوتاهی خواهند داشت. تنها توقف طولانی مربوط به نماز و سی دقیقه است. توجه داشته باشید، زمانی که قطار در داخل ایستگاه توقف می‌کند درب سرویس‌های بهداشتی قفل می‌شود؛ بااین‌حال شما می‌توانید از سرویس بهداشتی داخل ایستگاه استفاده کنید. ایستگاه‌ها معمولاً زمان حرکت قطار را چندین بار اعلام می‌کنند، پس هوشیار باشید تا از قطار جا نمانید.

در توقف‌های طولانی که قطار خلوت می‌شود، اگر قصد دارید کوپه را ترک کنید وسایل قیمتی را درون کوپه نگذارید و اگر با خانواده در یک کوپه هستید از یکی از اعضا بخواهید تا در کوپه بماند.

سخن آخر

سفر به مشهد با قطار تجربه‌ی جالبی است؛ به همه دوستداران سفر توصیه می‌کنیم حتماً حداقل یک‌بار با قطار راهی مشهد شوند. قطارهای لوکس و مجهز مشهد مانند قطار فدک و نورالرضا، این سفر را شبیه به یک هتل متحرک جلوه می‌دهند. در این مقاله به نکاتی پرداختیم که رعایت آن‌ها به شما کمک می‌کند تجربه‌ی خوبی از سفر با قطار به شهر مقدس مشهد داشته باشید.






 
اخبار داغ:
هشدار خبر دلخراش؛ قتل دختر مبتلا به اوتیسم در اصفهان به دست مادر سنگدلش
سکانسی فوق العاده خنده دار از کل کل بیادماندنی یوسف و حنانه در سریال لحظه ی گرگ و میش با هنرنمایی ناصر سجادی حسینی/برای بار اول نشدنیه 😅😁
شوک شبانه؛ ستاره پرسپولیس اخراج شد
عکسی که امروز حال مردم ایران را خوب کرد
دستکاری‎ های عجیب مالکان جدید استقلال و پرسپولیس / تغییر جنجالی نام تیم استقلال
تقویم نجومی امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 / تقویم همسران امروز
سقوط قیمت طلا و سکه / طلا 18 عیار رکورد زد + جدول
سورپرایز فوق العاده برای بازنشستگان برای پرداخت حقوق اردیبهشت(9 اردیبهشت 1403) | متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به اضافه افزایش 35 درصدی حقوق ها
مالک جدید پرسپولیس لوگوی این تیم را عوض کرد! +عکس
مورایس پس از مسلمان شدن نام جدید انتخاب کرد / عشق شیدا روح و روان آقای مربی را تسخیر کرده است!
نگرانی یک استقلالی از سرنوشت پرسپولیس
غافلگیری جذاب امروز عصر درباره حقوق بازنشستگان | پیشنهاد ویژه درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان + جزییات
خبرفوری از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه 10 اردیبهشت
حرکت رونالدینیویی؛ امید عالیشاه با عکس خود، تولد همسرش را تبریک گفت! + عکس
حمله جدید به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
تفسیر سوره انشراح در یک کتاب
آخرین خبر از حقوق بازنشستگان 9 اردیبهشت| 3 پیشنهاد مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
نخودفرنگی وزن را کاهش می دهد؟
جزییات افزایش وام بازنشستگی و مبلغ اقساط
انتخاب رشته فرهنگیان 1403 | دانشجو سال سوم دانشگاه ها، بورسیه فرهنگیان می شوند
روزنامه قدس شماره 10355
جشن مرگبار برای 29 پزشک شیرازی + جزییات
ببینید| توهین زشت پژمان جمشیدی به لُرها در سریال زیرخاکی

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی
افزایش حقوق بازنشستگان
افزایش حقوق
همسان سازی حقوق بازنشستگان
سازمان تامین اجتماعی
همسان سازی حقوق
متناسب سازی
استقلال و پرسپولیس
The Witcher
باکتری های مفید و مضر
زلفعلی
چشم و هم چشمی
تنظیم بازار داخلی
رییس دیوان عالی کشور
تشدید محدودیت ها
تهدید آلودگی
حمید زینی زاده
مدرک محوری
مدیر مسئول کیهان
خودرو45
طرح رعد 3
دهنی
تور داخلی
کافه پارک
وزیر اسبق بهداشت
زمستان یورت
مراسم گلوب ساکر
ورود سامانه بارشی به اصفهان
سردار آزمون
شورای عالی امنیت ملی
دانشگاه علوم پزشکی
بازیکنان استقلال
سینما و تلویزیون
برنامه عصر جدید
ستاره پرسپولیس
باشگاه بدنسازی
صنایع پتروشیمی
مستمری بگیران
قیمت طلا و سکه
خبرنگار ورزشی
استان اصفهان
دانشگاه علوم
بازیگر معروف
اماکن فرهنگی
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
ایران خودرو
هزار تومانی
دریافت رشوه
جرائم جنایی
قتل وحشتناک
استان تهران
مدیرعامل صندوق بازنشستگی
سازمان منطقه آزاد چابهار
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بازیگر سینما و تلویزیون
سرمربی برزیلی پرسپولیس
کمیسیون بهداشت و درمان
کمیسیون برنامه و بودجه
صندوق بازنشستگی کشوری
کمیسیون اجتماعی مجلس
عضو کمیسیون برنامه
امنیت شغلی کارگران
مجلس شورای اسلامی
منطقه آزاد چابهار
نهاد ریاست جمهوری
علی فتح الله زاده
مصدومیت بیرانوند
پیشکسوت پرسپولیس
قهرمانی لیگ برتر
علوم پزشکی شیراز
صندوق بازنشستگی
استعداد درخشان
ارتباطات مردمی
کمیسیون بهداشت
کمیسیون برنامه
آلومینیوم اراک
سرمایه اجتماعی


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.